domingo, 1 de mayo de 2011

LECCIÓN/LESSON

Me diste una lección.
Yo que creía saberlo todo…
me diste una lección.
Qué arrogancia la mía,
Tan insignificante yo.
Tan gramo de sal en el océano
Tan gota de agua en el Diluvio
Yo, letra olvidada entre un millón de Alfabetos
Yo, mirada disuelta en el viento
Yo, desesperanza del amanecer
Yo, sombra de lo transparente…
Vos me diste una lección.
Pero yo no sé si un pez ciego en el desierto puede aprender a nadar.

You gave me a lesson.
I thought to know everything...
You gave me a lesson.
What arrogance mine,
So insignificant I.
So gram of salt in the ocean
So drop in the Flood
me, forgotten letter among a million Alphabets
me, look dissolved in the wind
me, hopelessness of the dawn
me, shadow of the transparent...
You gave me a lesson.
But I do not know if a blind fish in the desert can learn to swim.

17 comentarios:

Marie K. dijo...

Nice poem and illustration. A little sad, isn't it?

Graciela dijo...

Hermosa pintura.
Tal vez se refiere a otra cosa, pero hoy lo leo y lo relaciono con la partida de Don Ernesto Sábato, que nos dio a todos una lección de humildad.
En un mundo de tanta frivolidad, se sienten mucho pérdidas como la suya...

Sung-Hee (Regina) Hong dijo...

hmmmm... makes me go into a deep deep thought..... and reflection........ hmmm.........
I'm so happy you're back ! Missed you and your illustrations SO MUCH !!!!!!! BESOS ! :D

Raluca dijo...

Beautiful poem and beautiful illo...lots of melancholy in here and I would say even sadness...Sure there are fishes who can swim in the desert,the very rare ones:)
And by the way,i like the photo you have on the header,it looks like the wind itself had a pencil and draw some misterious calligraphy all the way down the hill

k.h.whitaker dijo...

love, love, love the face in the moon Roberto, just beautiful :)

Malena dijo...

La lección más sabia que podemos aprender es que siempre podemos aprender una nueva lección. Y el maestro puede ser el más inesperado.

renilde dijo...

Great to have you back and your beautiful art, this one is again a joy to look at and to feel too, x

Pato dijo...

A veces las lecciones de vida vienen de quienes menos las esperamos, hay maestros anónimos por ahí esperándonos en alguna bocacalle.

Besos.

Ana dijo...

Que bueno tenerte de regreso. Bienvenido :)

Andrew Finnie dijo...

Heya Roberto, oh the shadows on the transparent planes, the sun cropped off, the blind fish in the desert.... you know I like the best the little bits of light blue that mimic the fish and give so much movement

the artcraft of the intelligent watercolourist!

art is jokken dijo...

The colors ....beautiful!!! I am fascinated by the secret symbols nearby the sun.
Fish needs a leader. And so it is likely with help of GOOD leader the fish can learn to swim.
The poem is as good as your aquarel.

Sharon dijo...

all beautiful!

Linda Hensley dijo...

Nice!

Ernesto y Felisa dijo...

Yo creo que un pez ciego en el desierto, puede soñar..., con lo cual puede aprender a soñar..., captar la idea es lo importante...; ya se le presentará la ocasión de desarrollarla en el momento e instante oportuno...mmm...¿corriendo detrás del tren que lleva al mar?
Post pensativo (que hizo pensar, vamos...)
Anyway.....BIENVENIDO Y REVUELTO, y estupendo con las algas...
Felisa

rossichka dijo...

This time I prefer just to look at your beautiful painting and feel, and think... No words,no conclusions... Sadness and bitterness in your words, Roberto! But who knows, maybe those type of fish CAN swim, only that they don't know it!:)

nncharly dijo...

superb
superb
superb

Wiccan Witch dijo...

hello, Doc, so now i understand the "post"!
sorry, i missed this :( this witch is sooo stupid and bad!

you always paint the moon with beautiful face, did you know that?
so maybe i should LEARN from you how to draw such beautiful moon!!!