domingo, 22 de mayo de 2011

EMPAPADOS/SOAKED

¿En qué estábamos empapados?...
no puedo recordarlo,
si solamente hiciera un esfuerzo yo podría recordarlo,
ayudame... a ver
¿Empapados de manos húmedas?
no, no era eso.
Empapados de lluvia de verano?
no, eso no hubiera quedado en mi mente...
¿de juventud?
No, es una idea estúpida...
Empapados con música? colores? perfumes? sol? tormentas nocturnas? luna?... misterio...
Empapados de horas, y horas, y horas…
horas llenas con tiempo,
porque hay horas vacías...
¡No, no… no puedo recordarlo qué estúpido soy!
ayudame... ¿a ver?...
Dame un beso.

What we were soaked?...
I can't remember,
if I only would make an effort I could remember,
help me ... let's see...
Soaked with wet hands?
no, that was not.
Soaked with summer rain?
no, that would not have been on my mind...
Youth?
No, it's a stupid idea...
Soaked with music? colors? perfumes? sun? night storms? moon? ... mystery ...
Soaked for hours, and hours, and hours…
hours filled with time,
because there are empty hours...
No, no, I can't remember how stupid I am!
help me ... let's see?...
Give me a kiss.

46 comentarios:

art is jokken dijo...

This is marvelous !!

art is jokken dijo...

Well, finally I got time to write something. Because of nice weather, I try to spent more time outside (than typing nonsense on my keyboard......) producing tons of bumble-bee honey and "Louise's cottage cheese" (wishful thinking :D).
Maybe you have noticed I was visting Vampiros several times. But I have to admit I have not become wise. Moreover, it is buzzing all the time in my head to figure it up what the artist wanted to say. Yes, sometimes I am not sure if I hear buzzing of the bumble bee colony of buzzing thoughts in my head!!!
The tryptych is very intriguing. There is a line in the story which is (not yet) very clear to but I feel it is good. Maybe other visitors have a clue where it is about but I don't. Can you give me some little indications to reveal the secrets of your work? Please excuse my curiosity If I'm asking too much.

art is jokken dijo...

Yes, the flying cups are really marvelous.

Soaked in thought about Vampiros I am leaving the computer and I go to get some red wine to enhance thinking process ...have a nice day Mr. R.!!!!

ellistrationfriday dijo...

wonderful ... like a dream :-)

Pato dijo...

Seguro que con el beso te vuelve la memoria, pero yo igual creo que te estabas acordando bastante bien eh!

Besos!

Denise Scaramai dijo...

Roberto,
que poético, romantico, hermoso
volando empapados en compañía de la luna y el sol
y lejos de casa ... me encantó
[debido a que el tiempo no es nada bueno!]

..................................

muy buena esta imagen, en la cabecera del blog!

saludos!!

Mariangela Licciardello dijo...

No intiendo siempre todo come tu palabras meritano, pero siempre es una musica
A presto

Graciela dijo...

Me gustó mucho este post ♥

Elena dijo...

really imaginative

indira lakhsmita dijo...

so sweet of you ♥ ♥ ♥
makes me want to kiss you more and more.
not you, Doctor.
yes, you, Tino.

indira lakhsmita dijo...

Tino you make me crazy.

indira lakhsmita dijo...

this is soaked in potion.
love potion.

Malena dijo...

Ensopados en sudor, saliva y lágrimas.
Siempre me pasa lo mismo con vos. No sé si perderme en los detalles del dibujo o de las letras. Entonces me hago un festín completo. :)

No me fui lejos. Estoy acá, en la cama. Con la espalda doblada, los hombros pesados, fiebre y desgano. Una mezcla fatal. Tengo hasta las alitas achicharradas, mirá. El viernes hago un viajecito breve a Buenos Aires, para llenarme los pulmones de humo, así que supongo que el lunes ya estaré por acá.
Te dejo besos pero no te contagies, eh.

pilar escota dijo...

Los besos...que post "mas chulo", el dibujo me gusto muuuuucho!!! pero por qué sobre la casita está cayendo un rayo???? Todo parece que iba bien, no? Besos también para ti, amigo.

Jose dijo...

Qué bonito,hace que al leer y observar el dibujo entrecierre los ojos.Esa sensación todos deberíamos haberla tenido,ternerla y volverla a tener en algún momento

Saludos

indira lakhsmita dijo...

yeeeessss i can see something new, good now i can listen to "something" while seeing your drawings! :D

jaja, nice!
why you want to delete it???

Andrew Finnie dijo...

Hello Doc. Are you well? Good I am well but I think I have chest pains (The lady next door insists on walking on me when she is wearing her stillettos and I am laying on the grass staring up at the sky to admire the view of the flying teacups.

Ahh stillettos in chests should be banned eh? Even stillettos in shoe boxes and in cupbaords

Which brings me back to the cups/
Ahh Roberto this is melodious, it is a symphony of elements, a veritable vestige of virgins....

Err let me start again :)

Roberto this is wonderful, the cups are dancing, the elements are all dancing, such wonderful placement, you are a conductor and your work is a symphony.!

Tis great!

hope you are well, I am fighting the good fight and losing but will be in touch

Today it rains here but the sun is shining behind the clouds.

:)

Andrew Finnie dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
indira lakhsmita dijo...

excuse me, WHATTTT??????

Andrew Finnie dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
yo dijo...

Why comment deleted? What, what? :(

Graciela dijo...

Muy buena tu cabecera !!!
graciasssssssssssssssss♥

indira lakhsmita dijo...

Andrew...
you dont have to do that!

indira lakhsmita dijo...

hello doctor, sorry.

ah, you changed the playlist gadget! ;D
i think you need to remove some HTML codes, sometimes they are annoying.

indira lakhsmita dijo...

Andrew, oh no, now i feel terrible.

:(

Andrew Finnie dijo...

Hey sorry! Just a misunderstanding that's all. Many apologies, don't feel terrible! Everything is fine. :) :) See two smiles.

Doc Roberto,just chat, nothing serious, one of these things on the net where you can't see a wink and a nod

Today is Monday here, so soon the weekend :)

no rain here today surf is perfect I am at work - it figures :)

indira lakhsmita dijo...

if you dont believe me, you can see the date/hour when i wrote my comment and when Andrew wrote his comment.
To make sure, you can visit your blog stats, to see when i visited your blog and when i RETURNED to your blog after.

indira lakhsmita dijo...

i did not lie anything about this.
what for?
you can even ask Andrew if you want.

indira lakhsmita dijo...

if you still dont beileve me and think that i lied to you, i dont know what to do anymore.
i did explain you the chronology, you can check your stats, you can ask Andrew.

i am so sorry about this.

@andrew: im sorry too.

Graciela dijo...

Espero que hoy me tome el comentario porque me rebotó varias veces ya...

Veo que aquí volvió el romanticismo!!! Brindo por eso! Aunque los vampiros también me gustaban mucho!!!!
Me subo a una taza y me voy volando...

Graciela (perseverante) dijo...

Y me volvió a rebotar! te lo dejé igual con la cuenta de mi website, porque el blog no me lo toma!
Tal vez se enteró de que me hice un Facebook y Blogger está celoso!Ja, jaja!!!!

Andrew Finnie dijo...

ello! Hello! Oh dear.... it is myself who must apologize! It was entirely my fault. Just a misunderstanding!

Roberto I also must apologize for deleting my posts. They weren't anything at all as you know.

I'm sorry to be taking away from your wonderful artwork.

27 de mayo de 2011 00:59

Ana dijo...

empapados de estrellas y lejos de la tormenta, muy linda entrada, hombre con barba :)

Anónimo dijo...

Una pareja por encima de la tormenta, despreocupados... con la luna y el sol como compañia distante.En un beso recordando sólo para volver a olvidar...
habrá que besarse eternamente para nunca olvidar...
hermosa imagen barbon, a mi tambien me rechazo mi comentario muchas veces, no se que pasa...
Alma

Marcela Calderón dijo...

Oh, la luna y el sol sumergidos juntos... divinos.
:)
(¿Por qué no puedo comentar en tu post, tan lindo, de los ángeles que se escapan de sus jaulas, eh? ;)
Besos!

Graciela dijo...

Hay que ver quienes se toman el trabajo de ir hacia atrás para poder dejar un comentario.
Los últimos dibujos son maravillosos, creo de verdad que estás en un GRAN momento creativo!
No lo dejes pasar!!!
Arriba de la mesa tenés todo lo necesario para vivir...bueno, casi todo.
Espero que andes muy bien y sólo estés haciendo algún otro de tus experimentos lúdicos en el blog.
Besos!

Malena dijo...

Me quedé en cada detalle.
Las notas me llenaron de curiosidad.
¿Por qué no los verás?

Sheilla Liz dijo...

Obrigada por sua visita e coemntário em meu cantinho. Adorei passar aqui e conhecer seu blog e bela arte! Voltarei sempre!Abraços do Brasil!

indira lakhsmita dijo...

your new series Angeles caught my eye, especially #2, beautifully well done. The red color: just just perfect.

indira lakhsmita dijo...

*JUST PERFECT, i meant, sorry, typo error.

art is jokken dijo...

smoking? oh no......

art is jokken dijo...

Angeles.... Nr.2 has beautiful, punchy and well balanced color ( as Lakhsmita already stated the dark red color is perfect , JUST PERFECT;))

But it does not mean that nr1 is bad. I think it was your intention to increase gradually the tension in your serie of drawings : I expect nr.3 to be a climax!

Andrew Finnie dijo...

HeidyHodi! Do you know that expression? I think it means,"datdadah" enter the Finnie... :)

Ahh so I came the other day and admired your work but alas I could not find the comment button - I did not look hard enough becuase ahh here it is in the previous post!

well DR I must say that these two mages are beautiful, that they appeal so much to the emotion and to the brain and to that thing between - the corpuschritiscerebellum :)

Sublime work, and I kid you not you are hitting heights with your last few works.

I am glad you share them. I really should sit down and logicalise them, but that would be killing the butterfly to admire its feathers eh?

greetings from Oz, I still need a few weeks before I am back on my feet, at the moment I am back on my butt

Shelley Whiting dijo...

Your art is very dreamlike and rich in imagery. Very intriguing and ethereal work.

indira lakhsmita dijo...

blog stats?
i dont know, i rarely check my blog stats, probably once a month, so no problem at all.
stop by anytime you want, with or without comment, i always appreciate.

PILAR dijo...

Roberto, casi medio centenar de comentarios.....ves como eres genial!!!!! que guay!!! tiene que hacer mucha ilusión no?. Un beso.