miércoles, 2 de marzo de 2011

SOLEDAD/LONELINESS

Unos ojos, dentro de una caja.
Las manos dejando caer una taza.
Pies caminando entre el tiempo y el no tiempo.
Un Tempo Ritardando,
un tiempo cada vez más ausente, pero eterno.

Una huella de serpiente en la arena nunca durará.
El aire, apretado entre dos puños, será siempre libre.
Dormir, y no dormir.
Beber agua sin tener sed .
No hablar durante días enteros...
...y las palomas quejándose en una tarde calurosa.
La soledad es una ruta en un sólo sentido
que vuelve hacia atrás en tu vida.

Eyes in a box.
Hands dropping a cup.
Feet walking through the time and no time.
A Tempo Ritardando,
time increasingly absent, but eternal.

A trace of snake in the sand never last.
Air, squeezed between two fists, will always be free.
Sleeping, and not sleeping.
Drinking water without being thirsty
Do not speak for days ...
... and complaining pigeons on a hot afternoon.
Loneliness is a one-way route
returning back into your life.


23 comentarios:

Sung-Hee (Regina) Hong dijo...

"Loneliness is a one-way route returning back into your life." this is very very true, Roberto... your writing's really touching my heart =)

Andrew Finnie dijo...

Let's talk about Cerulean.Is that Cerulean I see, it has that beautiful pigment dropout that false into the paper texture. It's been a long time since I watercoloured.

This image, tints of Escher, but filtered in classic Don Roberto. The stairs have become faces.The roads lead nowwhere, except in circles.

Just like life eh.

In your poem i admire how you bring us down to earth with complaining pigeons on a hot afternoon. The three parallel constructions of opposites - a classic move that makes poetry of ideas.

And you save the best for last, the summing up of the poem in those last lines. So you must be more than a student of poetry I see?

k.h.whitaker dijo...

Oh, I like this Roberto, it's very cool and reminds me of "thinking outside of the box", even though he is in a box ;)

art is jokken dijo...

Mr. Roberto,
unbelievable balanced, the synergy between the text and the illustration is amazing. As Andrew wrote :" So you must be more than a student of poetry I see?" I guess, you must....:)

My compliments.

rossichka dijo...

Hey, Roberto!!! You are incredible, amazing, breath-taking... I love so much your poetical world of drawings and words!
Is there anybody who hasn't felt lonely in his life??? So I think we all discover moments we've gone through... We live in the boxes of our lives - ready to open our hearts and search for the others or close and lock our souls, when we want to escape or suffer...
What a poem! Each line reveals an image. Each line makes you ponder, remember, imagine...
BUT, the "complaining pigeons on a hot afternoon" striked me down!:)))))

Please, check you e-mail!!

rossichka dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
rossichka dijo...

Sorry! I'm in a hurry and am typing with mistakes!......
I meant that we discover those moments in your poem...

Pato dijo...

Primero te digo que me gustaron mucho las ilustraciones, la de los pájaros negros y la de las cajas.
Luego que ese tipo de soledad me vuelve triste, hay un tipo de soledad que me gusta y disfruto, pero esa en la que hacés todo porque si, ese beber sin tener sed...
Días de silencio.
Por suerte esto también pasará.
Besos.

Malena dijo...

Transcurrir lentamente sin penas y sin glorias. No dejar que nada ni nadie perturbe esa supuesta calma.
Inercia.
Dormir sin sueño, comer sin hambre, beber sin sed.
Los ojos que no salen de esas cuatro paredes.
Soledad.
Silencio que aturde.

He estado ahí.

Me despertó la risa de mis hijos.

sofam dijo...

Me gustó esta frase, "El aire, apretado entre dos puños, será siempre libre".

Rincón del caracol dijo...

La soledad es una ruta en un solo sentido que vuelve hacia atrás en tu vida...
que buena frase, que buen dibujo

Andrew Finnie dijo...

Hheya Don Roberto, just making sure that avagoodweegenddownunder!

This is what croc0dile dundee used to say. Gee, soon you will know about as much of Australianese as I do.

http://www.youtube.com/watch?v=01NHcTM5IA4

Vilt og vakkert dijo...

Heisann!

Great illustration of what loneliness happen to be sometimes! Creatively ;:OD)

Sympathy for The Devil dijo...

Avoiding loneliness will only bring you further into the center of it. If you never knew you can never lack....but your fingertips know, your skin knows, your eyes when you close them know. Whether or not you want to, you will feel it, anyway. You and i, we are special because of each other. In spite of loneliness.

Sympathy for The Devil dijo...

Happy weekend, Doctor!

xo

Malena dijo...

¡¡¡Claro que te voy a extrañar!!! Pero si vas a andar por ahí, casi volando y feliz voy a estar muy feliz por vos (además, gracias a vos yo también puedo volar un poco y eso es para siempre).

Te dije que el miércoles me pongo las alas?? Ni bien estén, va foto.

Lo de la soledad en compañía, te lo entiendo. A mi me pasa igual. Me gusta el silencio, andar sola por la ruta escuchando música, caminar por la casa descalza y sin preocuparme por los demás por un buen rato pero sabiendo que están a mano.
La otra soledad ... puaj ... lejos lejos.

Malena dijo...

Ah, pasá un fin de semana de carnaval!!!
Un beso enorme.

Sung-Hee (Regina) Hong dijo...

Roberto ! You're someone very special for me too.. and also Graciela !! Too many to name but you have made my ART keep on going =)
All the beautiful comments, lovely sayings, your inspiring ART works and poems... I deeply appreciate you and Graciela, the most beautiful couple in the world =)
BESOOOOOOS and have a lovely wonderful weekend !!
AND FLY AWAY !!!!!!!!

claudia dijo...

bueno buenooooo te escribooooo.... si lo pedis asi....

si, quiero escribir
me gusto mucho lo que lei, pero un verso me hizo pensar en algo, que es cierto... Una huella de serpiente en la arena nunca durará.
si la huella es en cemento (un corazón y un sentimiento fuerte) la huella durará por siempre

ay, estoy en mi fase negativa de mi tripolaridad (un dia bien, un dia mal, un dia masomenos :(

jajaajaj
me encantó tu blog
saludos!

claudia

Pato dijo...

Me alegra que a partir de hoy estés muy feliz y puedas volar :)

Buen finde!

art is jokken dijo...

"A PARTIR DE HOY ESTOY MUY FELIZ , CASI PUEDO VOLAR", probably because you are not lonely.... (??)
Mr. Roberto, it wasn't an EXAGGERATED comment. I am sorry.
But in the Bloggers world it seem to be commonly accepted form of giving comments: if you more exaggerate , you will get twice as much exaggerated comment!!! (Actually some bloggers are not bloggers but "exaggerators"!!)
Have a nice weekend!

art is jokken dijo...

BTW, I am busy with "Warning"now.( not going very well today....)
I warn you.....:D

Graciela dijo...

Qué cajas más surealistas!!!Esas miradas pueden seguirte a todas partes!!!!

En la foto, parece que vas a remontar vuelo como Dorothy en el Mago de Oz, y llegarás volando a la Ciudad Esmeralda!!!!

Gracias por pasar a saludarme en mi reapertura de blog. Te merecés unas vacaciones, has trabajado mucho y nos has regalado toneladas de energía creativa.
Besos!!!!