viernes, 11 de febrero de 2011

MALA GEOMETRÍA/BAD GEOMETRY

A esta entrada, yo no sé si la dejo o la borro en un día o dos, depende de ustedes. Si a ustedes les gusta, la dejo, si no les gusta, chau.

In this post, I do not know if I leave, or delete in a day or two, depends on you. If you like it, leave it, if you do not like, bye.


A veces, una recta, une dos puntos que no deberían estar unidos.
Para algunas cosas la geometría no sirve.

Sometimes, a line, joins two points that should not be united.
For some things the geometry does not work.

23 comentarios:

art is jokken dijo...

Do you have a degree in philosophy,Roberto? Such difficult things, in the afternoon( in my Artichoke country) ........
If it depends on me, I should say, you don't have to delete it. Keep it here for all people on the earth. I like your wise words and your painting /drawing is excellent. I will be back....

art is jokken dijo...

I am sorry...I forget to mentioned I did noticed your header. I have to think about it ......

Pato dijo...

A mi si me gusta!

Qué suerte que la pesqué antes de que la borres.

En el caso de esta recta que une cerebro y corazón, todo es relativo. Según como lo mires está mal, según como lo mires funciona. Me parece que resulta si hay cierto equilibrio, como en casi todas las cosas.

Besos

Pato.

PILAR dijo...

Si cabeza y corazón pensasen siempre lo mismo....gran utilidad de esa linea, pero claro, no siempre es así de facil, lo mejor como dice Pato "equilibrio"....
Me alegro haber llegado a tiempo de comentar en este post, que no sabemos si permanecera...piénsalo con el corazón y déjalo unos dias mas..."porfa". Saluditos.

Ana dijo...

Esa lìnea recta a veces se va enredando en el camino.
no lo borres
me gusta la textura que le dan las vendas.

sofam dijo...

Que extraños son los gustos,por lo que decis,parece que a vos no te termina de gustar,en cambio a mi es lo que mas me gusta de lo último que has puesto .
Voto NO a la borrada

Malena dijo...

¡Dejala!

Ayer charlaba con mi amiga de toda la vida, y mate va mate viene, me dice: yo no sé por qué, pero lo amo.
Y es así. El amor no se explica, no se razona. Se siente. La cabeza, a veces, solo sirve para entorpecer las cosas.
Otras veces se compatibilizan perfectamente corazón y razón.

Graciela dijo...

Osho dice que "debemos ser más corazón y menos mente". Pero en este mundo cruel, hay algunas decisiones que pasan por ella, nos guste o no. Yo le pondría A al corazón y B a la mente.
Que las acciones surgan del corazón...y (si hace falta) pasen un minutito por la mente, como preventivo para gente hipersensible, que actúan sin medir las consecuencias.

La luna hechicera es una diosa, es maravillosa. Yo creo que un día deberías hacer una exposición de todas las lunas, sería algo muy poético, memorable.
Estoy muy impactada con la luz que conseguiste.
Yo no soy nada experta en acuarela, estos días la estoy usando y siempre me quedo con ganas de agregar blanco cuando ya no se puede. Cuando uso acrílico, al final voy iluminado todo como con una varita mágica...pero con la acuarela, no funciona así.
Veo que irradian tanta luz estas lunas, que me cuesta pensar como lo premeditaste. El que no pinta no sabe lo difícil que es conseguir esa luz tan difusa.

Mariangela Licciardello dijo...

si, para algunas cosas la geometria no sirve!

rossichka dijo...

...And the result is a wounded soul (for example)... I wanna notice: in geometry the line can be easily deleted with a rubber! But in life it must be broken and it hurts...
I'm looking at this drawing and keep looking to remember it in case you decide to remove it?!?!

Manuel Ameneiros dijo...

Lo más notable es la venda-prisión rota por la línea, Roberto. Buen mensaje. Aunque sea subliminal o incluso subconsciente.
Abrazos.
Nota: voto porque hagas lo que quieras. ¡Viva la libertad de expresión! :)

Andrew Finnie dijo...

AHA I have been caught with my caps lock on and my mind off, my headlights dimmed and my witches hat codpiece in yonder cupboard.

Don Roberto, if we ever, as a species (or even as a quite neighbourhood) meet humanoid aliens I vote we send you out, as our ambassador, armed (or legged?) with your paints and water colours so you can communicate to them that we are emotional feeling organic creatures - not the blood thirsty nuts that they would have seen on the TV while entering our solar system,

what a superb piece. Just full of so many things - the simplicicity of the lines, yet the deepness of the meaning!

you have a magic talent that extends from your header to your toer :)

fromage from ozage

Happy weekend, here it rains the wind is south and my creditors are banging on the space where my door used to be before someone took it for downpayment on my last eight loaves of unleavened bread :)

Andrew Finnie dijo...

Oh delete it not. Why deprive mankind of the beauty of your artist's eye.

?

art is jokken dijo...

Hallo, I am back. Did you notice it?

For some reasons it does not work. Take for example a wire charged with + and one wire charged with - .Usually that person who was trying to find out if it works, can not tell you anything. Geometry is not as so important as it sounds.
But I believe in the line you put so masterly on the paper: heart - head.
I wish you good day.
Vegetable

art is jokken dijo...

A note about your header:
did you know that in my artichokistan language " la luna" has a masculine form? It is very strange. Your moons have female faces, probably very normal in your part of the world... I was just wondering....I remember as kid I was "educated" with libros de cuentos de hadas and the moon was always illustrated with male face. I try to find some old illustrations ......

art is jokken dijo...

oooh, do not understand me wrongly: I prefer a moon woman (who comes to visit me at night and kisses me on the mouth) as well!!! My previous comment was pure etymological and scientific!
But more about the moon:sometimes we use also the word LUNA in artichoke land, but this word has feminine form. Which is confusing.
Maybe because of reverse site?? :)

The moon face is .......maybe the Queen's face of....isn't it?

Juan dijo...

Excelente trabajo!!

Ernesto y Felisa dijo...

Bueno, a lo mejor es que no está dibujada bien esta línea, habrá interferencias,... porque no acaban de entenderse bien estos dos puntos, parecen no pertenecer a la misma línea...
Magnífica entrada, no la borres, R.
Beso, de vuelta en casa, ya..., y un poco mareada por el cambio de horario, pero contenta con la línea seguida hacía NY,... me gustó.
Felisa

Sympathy for The Devil dijo...

Crazy Doctor,

You are excused for confusing me made geometry with nature's technology.

Sympathy for The Devil dijo...

i liked it.
dont say "bye", not now!

Denise Scaramai dijo...

mi voto es: me gusta mucho ;))

susansorrellhill dijo...

Some wise people say that the heart is our true brain, and should be relied upon as such. That computer-like thing on top of our shoulders mostly gets in the way, or keeps us neurotically busy trying to make peace between the messages of the heart...and the messages of the brain... Which will we choose to follow today? Your posts are thoughtful, your art beautiful and heartfelt, as always, dear Roberto. To your health! And much thanks for your appreciation of my own work and musings...

susansorrellhill dijo...

Love the latest (birds and auto) masthead too!