martes, 19 de octubre de 2010

IF ESPELUZNANTE/SPOOKY

Hay personas simples, la vida de ellos es como un espejo,no se cuestionan nada, ellos se despiertan, viven, duermen... y así durante toda su vida. Ellos van por la calle.
Hay personas que se cuestionan todo, su vida es un mar de preguntas sin respuesta. Ellos no se atreven a cruzar la calle para encontrarse a si mismos.
Pero lo mÍo es espeluznante... yo pertenezco a los dos grupos, pero siento que no pertenezco a ninguno.


There are simple people, their life is like a mirror, they do not question anything, they wake up, live, sleep ... and so throughout his life. They go down the street.
There are people who question everything, life is a sea of unanswered questions. They do not dare to cross the street to find themselves.
But mine is spooky ... I belong to both groups, but I feel that I belong to none.


Amigos, no me gusta explicar lo que hago, o por qué lo hago. Pero en este caso lo haré. Ustedes verán en la ilustración que las sombras van hacia diferentes lugares, como si hubiera varias fuentes de luz. Bien, yo las puse, en el lugar que me parecía que mejor quedaban. Yo no hice más que tomar las palabras del gran Hugo Pratt: "yo no pongo las sombras donde deben ir, yo las pongo donde quedan lindo".

Folks, I do not like to explain what I do, or why I do it. But in this case I will. You will see in the picture that the shadows go to different places, as if multiple light sources. Well, I put them in the place that I thought were better. I did was take the words of the great Hugo Pratt: "I do not put the shadows where they should be, I put them where they are cute."

26 comentarios:

Pitu dijo...

Grandes palabras las de Hugo Pratt, gran decisión-indecisión la tuya. ¡¡¡Bienvenido al club!!! Una vez en primero de la facultad estábamos pintando del natural a unos compañeros y se me acerca el profesor y me dice: pilar...¿sabes lo que estás haciendo? y yo: quéeeeeeee????? pues que te estás metiendo la mano en el bolsillo y estás cogiendo: una nariz de uno, un ojo de otro y así con todo...y yo me PARTÍA DE LA RISA me lo tomé como un halago pero el me lo dijo en plan REGAÑIÑA y yo más me reía porque a mí me encantaba lo que me acababa de decir, porque así soy yo, yo no pintaba la realidad sino lo que quería ver...Pues ésa es mi historia. Oye, y que llevos varios días sin aparecer y no veas la de entradas que publicaste y ahora ando poniéndome al día para no perderme nada!!!
Y volviendo a tu post, creo que las que más sufren son las de la segunda categoría, pero me has hecho pensar que es verdad que las que pensamos tanto a veces no nos atrevemos a cruzar. Ése es mi gran reto actual, pero ¿a donde? porque cuando lo tienes claro todo es facilísimo, es lo mejor que te puede pasar en la vida: tenerlo claro incluso aunque no esté a tu alcance, pero no tenerlo claro...eso es chungo. Bueno, ya viste que no me quedé con la boca cerrada...ehhhh un besoooooooooooo desde málaga...

Pitu dijo...

AHHHHHHHH ya sé porque no se atreven a cruzar: POR MIEDO A EQUIVOCARSE.

Pitu dijo...

ehi!! voy a tener que comprar una lamparita nueva o una de esas de larga duración me parece, es que la que tenía puesta ha sufrido un cortocircuito!!! jajajaja jejejej ya lo veo claro jejej entonces te gusta el nuevo look??? no sé, pensé: ¿pitu y las bellas artes? mejor, pitu y la ilustración, pitu y la fotografía, pitu y la crítica, pitu y la televisión etc. aunque en general sea lo mismo, pero no sé lo veo distinto. Y además quería darle color y cuando vi los corazones!!! salió mi vena cursi, los corazones son además una cosa muy significativa ¿no? es estar enamorada de...la vida...en sus distintas facetas ¿no? entonces???

Marcela Calderón dijo...

Ahhhhhhhhh... ¡No estoy sola, entonces! Qué alivio ;)

Robert oh dijo...

Pitu. Yo no sé. por ahi es mejor caminar por la misma vereda sin cruzar. Mirá si te llevás una sorpresa. Antes no había semáforos y la gente lo más campante!!! jja! Che. no, no, los corazones están buenos, un poco Kitsch. pero es la onda. ta gueno.

Robert oh dijo...

Marcela fijate lo que dice Pitu.
Ja ja no creí que había tantos en iguales condiciones!!!!

Sung-Hee (Regina) Hong dijo...

This is beautiful illustration. I belong to a group where I need to know EVERYTHING.. I need to know why things are the way they are.. quite painful to myself and I ask myself why I am the way I am.. but I have a close friend who does not care about anything in this life.. and one truth of that is.. we're walking side by side to a same destination.. yet what happens after that destination, nobody knows until you get there.

sonoio dijo...

las sombras quedaron muy lindas! eh eh?
che pero está muy buena la ilus

con repecto a que lugar ocupás
no sé si estamos en el mismo pero
parecido es


abrazo

susansorrellhill dijo...

Hola, dear Roberto... as always, you make a painting with deep meaning, and beautiful design too. I have been thinking about the same thing: people who question nothing and float along, and people who question everything and are afraid of the answers. Perhaps the Truth is in the middle, but also all things: to really SEE, plus have CURIOSITY about it all, and then to do the ONE thing right in front of us? How can we really know ourselves, except as that mysterious 'one' that SEES and DOES? It is a very deep pondering... I am glad you are pondering it too! Sending a hug...

Graciela dijo...

Precioso el dibujo y muy interesante el tema filosófico del día. Bueno, yo pertenezco al segundo grupo, creo que llevo la calavera de Hamlet en la mano a todas partes...pero a veces envidio a esos del primer grupo, que andan por la vida tan campantes.
Me gustaron mucho las sombras disparatadas y sobre todo, la calle azul...Ahhh, me encantó, como cruzar un pedazo de cielo!!!!

"Fer" dijo...

Yo vivo con un personaje simple, viviendo en una vida simple, cosa rara, porque soy más que espeluznante, me considero ovni...ser de otro planeta...trato de encajar pero yo grito ¡Paren el mundo que me quiero bajar! ajajajajaja, loca, queriendo una vida loca.tu no?

love is colder than death dijo...

i'll be back soon ok.
theres a big disaster on my blog.
i have to fix it.

love is colder than death dijo...

someone hacked my blog

love is colder than death dijo...

hello?
yea ok im here.
sorry about that.
problem with... yeah you know.

love is colder than death dijo...

speaking of your painting, how thought provoking.
i belong to nowhere.
when i just had one of those days that feels like the universe conspired against me, the savest world would be Nowhere Land.

love is never enough when the meaning becomes degraded.

love is colder than death dijo...

nowhere man, Nowhere Land, making nowhere plans
for nobody.

you are familiar with this, i guess.

love is colder than death dijo...

this is another quite meaningful illustration of yours and yeah, thought provoking!

congrats, Doctor!

<3

robert Oh! dijo...

I think I am winning a Haker

rossichka dijo...

This picture has so many meanings, it provokes reflection and I like that! It's a little bit melancholic to me... The open doors from nowhere to nowhere, the hesitating men... Everyone standing or walking in different directions,all alone. They seem to be together, at the same place, on the Earth, but their paths are different. And nothing suggests that they'll MEET!
What about shadows... I don't know where their exact places should be, but I like them in the way you drew them!:)

Andrew Finnie dijo...

So Hugo Pratt. ? My education takes another twist for the better. Luckily. In Australia a Pratt is a person who does silly (not funny but stupid) things. So my first thought, on finding out that Mr Pratt was dead, was to give him the adjective Ex. So that would make him an ex-Pratt. Which in Australia is a big compliment.

Now with all seriousness aside
I appreaciate the education thankyou.
I am a great believer in the value of the shadow. In fact my paintings are shadows at the beginning and I extract the images from that. I tease the images from the shadows.

And the fact that you place them where they belong - and not where they should be just tells me again what a good artistic head you have.

A friend of mine begins his crit of a painting with "Now where is the light source."

He is one of my best friends but when he says that I take out his hearing aid and I begin to screeammmmm ...

Thank you so much for the good wishes on my blog birthday.

Cheers and fromage and H20 from oz.

!

Oh I like your commentary on people hwo never question and people who do. If we question everything then we start from first principles every morning as we take one step from the bed.

To live like that means evening will find us in the same place, still sitting on the bed, wondering whether to take the second step.

see you :)

Andrew Finnie dijo...

Oh that last paragraph made nonsense so here we go again:

Oh I like your commentary on people hwo never question and people who do.

If we question everything from first principles every day then...

every morning as we take one step from the bed we will begin our questions - who am I why am I here, what socks will I wear today, which foot will I put on the floor, will I step on the carpet or the floorboard and why.

To live like that means evening will find us in the same place, still sitting on the bed, wondering whether to take the second step.

Andrew Finnie dijo...

Oh those compliments on your work in my post. Your work is not contrived which is why it is so grande - it comes from the heart, like Mita's.

Of course that is a sweeping statement and we cannot help but use our knowledge to polish up the work that comes from our heart - so it is a matter of degree (angles not temperature).

So it is more heart less brains that make a good work.

Andrew Finnie dijo...

Hey 4 in a row?

Sunday morning creep in like a nun
Monday's child has learned to tie his bootlace
Tuesday afternoon is never ending
Wednesday morning papers didn't come
Thursday night you stockings needed mending
Friday night arrives without a suitcase

well the easybeats?
great song

you wouldn't recognise the singer any more
shame

You know that line?

"Hey kids, don't buy drugs!"
"Become a rock star and get them for free!"

love is colder than death dijo...

im trying to look through a glass onion, ok

Pitu dijo...

He tenio que buscar el significado de la palabra RUBRO en internet!!!! jajajajaj menudo sos vos!!! jejej cuántas palabras estoy aprendiendo!

Pitu dijo...

rubro: En Latinoamérica, un rubro es un título, un rótulo o una categoría ETC ETC. Me quedé con lo de CATEGORÍA. Con eso "creo" que entendí lo que me dijiste!! jajaja no te creas que es la primera vez que me pasa eh? a veces pienso que me estás tomando el pelo y te estás inventando las palabras o que tienes tu propio vocabulario! ajajajjajajajjaja qué bueno.